torsdag 25. oktober 2007

RSS

Ey! Ny knapp helt nederst te høyre! Eg har lagt te ein link te RSS-feeden te bloggen min. En RSS-hvaforno? Hm... Vett du ikkje det eingang? Neivell, la meg forklara:

Denne oransje firkanten symbolisere RSS-fenomenet. (RSS = Really Simple Syndication) Dette går ut på at du, i en RSS-leser (eg anbefale Google Reader), abonnere på oppdateringer på nettsider du sjøl velge å legga te. Alle store norske websider som jevnlig bler oppdatert har dette; VG, NRK, IT-avisen.no for eksempel. Mange små norske websider har det og. Alkjeks' sprøe liv e ein av de, for å bare ta et eksempel rett utav luftå...

Poenget her e at du får en slags mail (i RSS-leseren din) om oppdateringer på websidene du abonnere på. Siden bilder seie mer enn tusen ord, og eg heller tror at du vil se på et bilde enn å lesa øve tusen ord, komme det et bilde nedenfor.


- Hold kjeksboksen oppdatert!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Aleks! digge at du he blogg :) savne di løgne kommentarane å utsagnå du kom mæ i timen :P
keep doing the good work ;)

Aleksander Mørch sa...

Fant ut at du og hadde RSS på din og Maria sin blogg, så nå får eg koselige oppdateringer te Google Readeren min :)