torsdag 3. juli 2008

Sprengmakk

Under jorden lever jeg
Mørkt og trist
Av jord og steiner jeg er lei
Sikkert og visst

Jeg vil opp
Jeg vil se himmelen
Jeg vil se lys
Jeg vil kjenne varme igjen

Hva er opp, og hva er ned?
Ikke lett
Jeg får vel bare satse på en retning
Rett og slett

Jeg tror jeg graver meg opp
Jeg tror jeg graver meg mot himmelen
Jeg tror jeg graver meg mot lys
Jeg tror jeg graver meg mot varme igjen

Jeg skimter noe i det fjerne
Hva er det?
Jeg føler jeg er ganske nær det
I det fjerne

Jeg graver meg opp
Jeg er nær himmelen
Jeg er nær lyset
Jeg er nær varme igjen

Omgivelsene forandrer seg
Så kaldt
Jorden blir hardere
Over alt

Oppover jeg presser på
Gir alt
Helt til jeg stivner rå
Kaldt...

Jeg gravde meg opp
Jeg så himmelen
Jeg så lyset
Men varmen var ikke der

De kaller meg sprengmakk





4 kommentarer:

Anonym sa...

ska gi deg både sprengmakk å d så verre e eg alkjeks

Anonym sa...

Åh sprengmakk! <3
Huske når an oppstod! legendarisk

Å For et nydeligt dikt.
Du fanga verkligen Sprengmakk sine følelsar her.

Anonym sa...

Fantastisk vakkert dikt Mr.Alkjeks!
Kem er forfattaren?

Aleksander Mørch sa...

Sprengmakk 4 life!
Forfattaren kalle seg Alkjeks.