tirsdag 1. april 2008

Atsjooo!

Eg har alltid gjort det. Eg har trodd at det va normalt. Eg har fonne ud at eg har et syndrom. Et syndrom så eg dele med 17%-35% av alle folk i verden. Syndromet hette "Autosomal Dominant Compelling Helio-Ophtalmic Outburst Syndrome"

Syndromet (forkortet ACHOO) går ut på at eg nyse når eg bler plutselig utsatt for kraftig lys. Det e ikkje någe farligt, eg nyse ikkje livet av meg, det e bare heilt normale nys. Sånne så klør i nasen rett før an vil ud, og stoppe hjerta i et par brøkdeler av et sekund og gjør at du får en trang te å lukka øyene. Du huske ikkje så møye av øyeblikket, men du får ein behagelig opplevelse av tilfredsstillelse i etterkant, før du oppdage at heile speilet e fullt av snott og soggel.

Illustrasjonstegning:
ACHOO-genet e dominant, så ein av foreldrene dine må og ha syndromet hvis du har det. Hvis begge foreldrene dine har det, e det i teorien 75% sjanse for at du får det!

E det någen av dåkk lesere så har "Autosomal Dominant Compelling Helio-Ophtalmic Outburst"-syndromet?

5 kommentarer:

Anonym sa...

Hahaha.. "Nyse-hjørna" i klasseromme komme allti godt me.. ;D

Aleksander Mørch sa...

Yeah! :D

Anonym sa...

Veldig interessant undersøkelse du har tatt for deg Aleks! :P hehe.. du skrive møje kult på bloggen, du sga ha for d:) allti jilt å stikka innom her!

johnmartin sa...

jeg sliter med det samma ass...

Aleksander Mørch sa...

John Martin, flott å treffe likesinnede.